Sådan var jag som barn.

När jag föddes var de uträknat att jag var 6 veckor för tidig, blev uppvärmd i kuvös med en tomteluva en stund.

Va en vanlig liten bebis med hyss på schemat. 
Ju äldre jag blev 1an 2an, då man blev mer förstående, hade förstått att de blev konsekvenser av händelser. 
Jag va extremt blyg och kände mig tryggare om jag bara va tyst. 
Om jag sa något kunde nån säga, vad fick du luft ifrån.

Jag städade mitt rum ofta och kunde sitta flera timmar till allt va kliniskt rent.
Samlade på häst böcker jag aldrig läste för att fylla ut hyllorna. 
Sorterade alltid böcker, pennor, skivor mm.. I storlek och färg och ingen fick komma in och förstöra. 

Mitt rum va min "private soon" dörren va alltid låst.
Jag hade två bästisar men var alltid den tredje av dem. 
Jag var konstig som barn en "enstöring" men så trivdes jag. 
Jag ville ha folk runt mig, men jag mådde dåligt om jag inte fick min ensamtid. 
Allt snurrade i hjärnan och hade svårt att lära känna nya. 
Extremt känslig person, öppnade aldrig upp mig och sa hur jag mådde. 

I ett framtida inlägg vill jag berätta om mitt nuvarande vuxen liv. 
Hur är jag som vuxen. 

Men nu ska jag leva vidare för att göra lite nytta. 
Ha de toppen 👍





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: