Mini familjens smeknamn

Hej mitt i natten, har precis sagt hejdå till Krille, travis är nyäten och kanske behöver en ny blöja. Han pratar stönar och pruttar endel i sängen så passar på att kasta in ett mini inlägg.

Jag tänkte prata lite smeknamn, ända sen barnsben har jag blivit tilltalad med smeknamn. ( ett simpelt sådant)
Men vad jag alltid önskat är att få ett coolt smeknamn, som folk säger och man kan se den där coola personen framför sig.
Men nä så blev de inte, eftersom man värken är elle va cool på nå vis så blev de såklart Alex 
Pappa har alltid kallat mig kallex och de kunde inte bli jobbigare, mamma är den personen som orkar säga hela mitt namn rätt ofta.
Men typ överallt på jobbet eller gamla vänner så är de Alex som gäller. De är nästan som man undrar vem den där Alexandra är om nån säger. Och efter mitt namn på fb så här jag blivit kallad alexiia.
Men nog med de, vår lilla mini familj har fått endel smeknam. ( får oss, o till varandra)

Travis
Orre( när han började "prata")
Urra gurra 
Bingo gurra akter snurra
Gurre 
Gurra 
Burre bus 
Bäbisen 
Bäsen 
Sen dem smeknamn som många har eller sånt man säger till småbarn som skitunge gullunge osv.

Rambo
Rambi 
Bambi 
Bobbo 
Bosso 
Bosse bus 
Råttan
Rofel 
Fjofel 
Froffe 
Rambo kan man kalla vad som o han lyssnar.

Smeknamn till varandra kan va.
Snosen 
Gosen 
Älskling 
Gosningen 
Nosen 
Nosningen 
Babe 
Bäbis 
Pille 
Med många fler ..  

Hoppas ni gillas de här, nu ska jag försöka somna om. 
Du kanske vill ha ett smeknamn.  

Godnatt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: