Är kluven!

Idag känner jag inte ens för att säga hej.
Tanken är att jag ska vara otroligt glad nu när jag fått 
barn, och tro mig.. jag är så fruktansvärt glad. 
Men jag är ledsen och arg på samma gång jag är 
frustrerad och nu vill jag inte höra nån säga välkommen till småbarns föräldrar klubben.  
Detta kan vara ett allvarligare tillstånd och inte vanliga problem.
Jag är en dålig mamma! Eller är jag bra? 
Jag älskar min son men inte mig själv!
Ja jag ammar men de går inte alltid bra.. tjata aldrig på
nån mor om hur viktigt det är att amma eller säg va ammar du inte? Va stötande i deras beslut, ryck inte upp de rötter som fortfarande sitter fast i marken. 
Jag kan på rak arm säga att de jobbigaste just nu med att vara mamma är inte att han skriker.. de svåraste och tuffaste utmaningen är att amma.  
Min son vill varje kväll ligga 5-10 min och äta somnar så fört man lägger ifrån han skriker efter mer mat. 
Jag vet att han får tillräckligt med mat eftersom han går upp bra i vikt. Men jag vet med mig att jag inte hinner äta eller ens gå på toa innan han ska på de igen. 
Har alldeles för mycket frågor och för lite svar. 
 


Kommentarer
Postat av: Elin Mattsson

Hej Alexandra! Jag vet precis hur du känner. Jag avskydde att amma. På grund av att man kände sig "tvingad" att amma blev det bara jobbigare och jobbigare, varpå det ledde till att jag t o m tyckte det var hemskt att ge flaskan. Hela matprocessen blev bara ångestladdat och man kände sig kass rent ut sagt. Jag insåg efter ett par år att jag fått en förlossningsdepression, något som ingen barnmorska någonsin pratat om med mig. Det satte sig riktigt ordentligt och tog flera år innan jag till slut mådde bra igen och kände mig som en bra mamma. Det var förfärliga år, och ingen visste om hur jag kände eftersom jag skämdes och inte ville berätta. Du har gjort något jättebra nu, du har erkänt för dig själv och även för andra, nästa steg nu är att ta hjälp! Inte bara av familj och vänner, utan även professionellt, just för att du ska slippa att dras med detta i fler år som jag gjorde. Be om samtal med din barnmorska till att börja med och förklara hur du känner. Därefter kan hon guida dig till någon
För du är långt ifrån ensam! Jag gick i en mammagrupp med föräldrar som kände likadant, och det var skönt att få sitta och både lyssna och prata med andra som förstod och inte dömde.
Kram på dig

Svar: tack så sjukt mycket för ditt svar . har pratat med bvc och de känns bättre nu, kan acceptera om de inte alltid funkar och tar till ersättning . hoppas de är bättre med dig också. kram
Alexiia silly

2017-05-22 @ 15:27:00
Postat av: Lindha

Gumman ❤ Man behöver inte amma!! Mina barn är fullt friska och har alltid varit det trots ersättning. Kram❤

2017-05-22 @ 18:15:36
Postat av: Lindha

Gumman ❤ Man behöver inte amma!! Mina barn är fullt friska och har alltid varit det trots ersättning. Kram❤

2017-05-22 @ 18:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: