Obeskrivlig verklighet.

Godkväll på er, har försökt sysselsätta mig hela dagen, lekt, fixat naglar, hår, snart bara andas o titta nån film fixa andra handen med naglar. 
 
Jag måste sysselsätta mig på nått sätt, 4 timmars sömn i natt inte kunnat vila på dan heller. 
 
Igår den 26 december kl 18. 40 gick min älskade mormor bort. 
Trotts att man haft på känn att den dagen skulle komma så är de som att leva i en overklig verklighet. 
Jag vill inte tro de fast jag vet, jag borde vakna upp snart så jag kan komma och hälsa på dig.
För du sover väl bara .
Jag vill måla dina naglar igen, se glädjen i dina ögon, hur du dansar med handen för att du känner dig så fin i dina röda naglar. 
Hur du alltid rörde på fötterna när dansbandsklassikerna sjöng i högtalarna oavsett hur du mådde den dagen.
Du kramade så bra, så hårt och älskvärt. 
Jag vill minnas de vackra med dig, dina köttbullar, hur du hängde med i mat trenden för att vi blev äldre, när du lät oss ha grillparty. 
Din vävmaskin som stod i vardagsrummet, när vi lekte att vi hade te bjudning.
Varje gång du virade in oss i handduk efter badet, bara du kunde göra de så bra. 
Jag kommer aldrig ta farväl, jag säger vi ses igen hoppas du ser oss där uppe.
De finns så mycket att säga och de kommer bevaras i mitt minne och hjärta i all tid. 
Jag ska sörja. Något jag alltid minns är den bön som du bad för oss varje kväll. 
 
Gud som haver barnen kär se till mig som liten är, vart jag mig i världen vänder ser jag lyckan i Guds händer, lyckan kommer lyckan går, dig gud älskar lycka få.
Amen ❤ 
 
Saknar dig som tusan, en klump i magen, svårt att svälja för att gråten sitter där och hjärtat är stressat och rädd.
Jag vet att de är sant men jag törs inte tänka. 
Tack för alla värmande ord och lova att ta hand om varandra. 
 
R.I.P 
Birgit Svensson 
1935- 05-19 - 2017- 12- 26
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: