Jag är GRAVID!

Godmiddag!
Under det senaste året 2016 fram till nu, har jag haft min största resa genom livet.
Att ta en resa utomlands, betrakta nya spännande platser är en extremt spidad upplevelse. 
Men jag har gjort något mycket större men ännu inte de största jag kommer göra i livet, som för mig är viktigt.
För nio månader sen ungefär hände en stor förändring i min kropp, har aldrig känt mig så fruktansvärt tom och fylld på samma gång, aldrigt mått så dåligt och bra på samma gång.
Under första tre månaderna drogs jag med att ständigt må illa, va lite små butter på att magen inte ville framträda.
Men allt eftersom min kropp anpassade sig och förberedde sig på att fylla ut sig lite ( mycket) så kom den fantastisk tiden framöver. 
Jag började se mig lite fylligare, sedan blev de allt mer synligare, jag gick bra promenader percis som innan ca 1- 2 timmar per dag, kände mig piggare och piggare för varje månad. 
Men jag slutade inte växa, nu har jag nått nästan ända fram och närsom kan en bebis titta ut!
Jag börjar bli trött på väntan, är ca 22 kg tyngre, fötterna är runda och likaså fingrarna och ansiktet av allt vatten jag samlat på mig. 
Vaggar fram mina steg men försöker så gott jag kan att få minst 20 min promenad varje dag, så otroligt rastlös
och orkeslös på samma gång. Men vet ni va , det är värt allt!!! 
Så många tankar som far omkring i mitt huvud nu, skulle kunna måla mina känslor bättre än vad jag skriver dem.
Den 26 april idag, vilket innebär att det beräknade datumet för föddsel ligger bara ett par dagar fram i tiden, längtar så jag blöder från ögonen. Det kan vara 1,2,3,4,5 ... osv min till värkar, det kan vara timmar dagar eller veckor.
Vet att sömn, vila och näring är de viktigaste just nu, men kan man ens tänka på annat än det lilla livet där inne.
Jag tänkte avsluta med att kanske ge er en sista bild på magen, och tills dess säger jag .
Vi Hörs! Tack för ni tog er tid.
 
 
VECKA 39.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: