Varför går symaskiner på semester?

Godmiddag på er.
Mycket har väl hänt sen sist, men lite av de är av intresse.
I morse tog jag på mig träningskläderna och tog en jobbibgtur i skogen 07.00.✔

Vi har röjt runt lite trotts att vi varit hemma hela veckan.
För ett par dagar sen ingrep vi när vi hörde en liten hund gnälla panikslaget i bilen mittemot. 
Denna bil stod där redan när vi kom och vi klockade in att de va ca 40-50 min. 
Vi försökte locka fram hunden och ge vatten men han satt bara där bak och "grät.
Krille pratade med polisen, men i samma veva kom  ägaren tillbaka som själv fick prata med polisen.
Ägaren säger att dem varit borta max tio minuter, antar att dem skämdes en aning.
Detta kan tyvärr hända alla och de är så tragiskt när de händer. 👍 till dem som faktiskt ingriper i dessa situationer. 
Lämna aldrig 🐕 elle barn i ☀️ 🚗.

Aprå på värmen som varit så är de rätt skönt med lite svalka nu. 
Älskar värmen och solen men de är nästan omöjligt att vara ute med lilleman och leka då och han vill inte äta elle nått.

Just nu ligger jag och Rambo i sängen, efter lite lek i parken och en övertrött bäbis. 
Som äntligen somnat 😫



Med en kall nocco och lite skriverier klarar vi oss bra.
Svärföräldrarna kommer strax hit, men funderar på om jag ska anställa min symaskin igen.
 
Kan symaskiner gå på semester eller är de service som gäller? 🤔 

Den sydde bra fram till att nålen gick av och nu syr den bra när de går undan. Har endel att pyssla med så behöver verkligen ingen trasig symaskin nu.
För er som missat så finns en rolig sketch ute på min fb.  

Nu måste ni ta hand om er 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: