Strandsatta på en öde ö.

Hej på er, jag ligger i badet och klagar över min fruktansvärda mensvärk.
Har nyligen sytt färdigt ett linne, ny insta 👇 alexiiasyr.  Följ gärna där kommer jag slänga upp sådant jag syr/ sytt.
Tanken där är att nångång börja öppna eget lite smått och ta beställningar. 
Så följ gärna och peppa mig framåt 👍 

Nu vill jag gärna att Lilleman ska vakna så jag kan slänga upp nya hyllan och greja lite i hans rum. 
Men iaf, ett par dagars sent inlägg vill jag gärna berätta om förra fredagen.
Jag och min sambo och ett par vänner hade som plan att åka båt sedan som dem har.
Och de gjorde vi, snabbaste iläggningen i historian,vi tuffade på en bra bit och bestämmer oss för att stanna och ta ett dopp.


Så skönt i vattnet. Vi badade sjukt länge, klädde på oss och bestämde oss för att åka vidare..
F*N båten startade Inte, dem försökte med allt vet inte länge dem håll på. 
Vi va mitt på sjön, bara obebodda öar omkring oss.
Men på den närmaste ön fanns de folk med sina bådar. Vi bestämde oss för att vinka hej vilt. Vi hörde hur dem rasslade, pratandes med varandra, undra om dem behöver hjälp. 

Min tjejkompis tar upp sin mobillampa och flaxar igen, vi hör dem igen, jag tror dem är i nöd säger en.
Nån säger, vi tar bajsbåten, dem tuffar mot oss och jag kunde inte hålla mig för skratt så dem körde.
Dem bokserade oss lite svajigt till ön dem va på. 

Skrattade hela tiden, dem var helgalna, och otroligt gästvänliga trotts att dem inte väntade besök. 

En av dem hjälpte till att få igång båten, vi andra blev bjudna på bränsle och satt handfallna på stenbumlingarna .

Nån timme senare startade båten och skyndade oss på.
Vi tackade och vinkade och dem hälsade att bajsbåten nu och kommer heta räddningsbåten.

Ett äventyr i sig 🤣



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: