Ge inte upp! Hatet borde inte stå oss närmast.

Tja tja, hade faktiskt tänkt skriva en förlossningsstory idag men vill skriva om något annat som står mig varmt om hjärtat. Detta handlar om oss! idag har de känns som en halvbra dag faktiskt. Men du föddes för att leva, så du som står där och tänker på varför så finns det en anledning, du som ser ner på dig själv för att någon sagt nått dumt eller tryckt ner dig. Till dig som vet om att du sårat någon, och allra främst nån du inte känner, du vet inte vad den personen väntar sig när hen kommer hem. Till dig som känner dig annorlunda, de kan handlar om utseende, hur du är och tänker! Är själv inte den personen som vill trycka ner andra, har varit den som blivit nertryckt, retad för sånt man inte vill prata om, sånt man tar med sig i vuxenlivet. 60 000 drabbars av mobbing i Sverige och i somliga fall leder till självmord. Att någon ska känna så för att andra människor trycker en ner så långt på botten att man tappar fattningen. Eftersom man känner personer som har blivit utsatta för mobbing eller kränkningar av samhället är detta ett väldigt laddat ämne för mig. Jag har själv stått där på morgonen, tittat på sig själv i spegeln och tänkt, varför jag? Inte velat gå till skolan, varit rädd för de som skulle sägas idag, har utsatt mig själv och satt mig själv i sista facket. Ingen kan ju tycka om mig, men nu sitter jag här, sambo, hund och barn, att ha nån som är beroende av en! Jag lyckades ta mig ända hit, och de kan du också! Men även jag har hemligheter ingen vet, absolut ingen. Men vissa saker måste tas på allvar! Och till er som mobbar, tänk efter innan, varför? är det värt att förstöra någons självkänsla och självförtroende kanske så långt som någons liv? Vad tjänar du på de? Ge varandra positiv kritik! Stor bamse björn kram på er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: