Vardaglig sminkning med inslag av fest!

Tjosan alla gladingar, idag har jag en ledig dag, och i ärlighet har jag inte hunnit med mer en lång
promenad med lilla monstret i skogen, diskat och bäddat sängen.
Snart blir det lite dockhus pill, men till dagens ämne... SMINK!!!
 
STEK 1 . Jag börjar i regel alltid med en ansiktskärm som i mitt fall mot torr hud.
 
 
STEG 2. Sedan tar jag min concealer från sheercover, som innehåller två nyanser och en vit glansig.
som jag lägger under ögonen, panna och haka, och där jag vill täcka mer.
 
 
STEG 3. Och nu till rouge,  lägger innan foudation eftersom jag inte vill att rougen ska vara så skarp.
Använder mig av " pure* MINERAL ROUGE, och en sned borste, från näsvingen och upp till tinningen,
och en mjuk toutch längst med ansiktets ytterkant.
 
 
STEG 4. Foudation, lite ljusare än min naturliga hudton, änvänder en liten mjuk pensel och cirkulerar in
foudation på ansiktet och halsen.
 
STEG 5. Puder, lite mörkare än min hudton, mest för att slippa glansig hud.
 
 
Steg 6. ögon, ögonskugga och kajal med sudd.. idag kör jag på en champange glitrig ögonskugga.
 
Maschara kommer från sheercover.
Mina ögonbryn målar jag med en ögonbrynspenna från hm ( brun).
 
STEG 7 . sista steget! Läppar, röda läppar.
 
Sådär ja då va jag klar för dockhus pyssel, i hemma hos mig, hahaha!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: